+4037.420.37.44

office@dgh.ro

Muntenia Business Center, Splaiul Unirii Nr.16

Etaj 10, Sector 4, Bucuresti, 040035

Studiu de caz

Cum va puteti reduce si eficientiza costurile de transport?

Studiu de caz: 7 metode practice identificate de DGH.

10 ani de activitate, 79.5 milioane Euro cifra de afaceri în 2019, 63.277 curse efectuate in 2019, alaturi de parteneriate cu lideri din domeniile de retail, FMCG, materiale constructii, agribusiness si materii prime, fac din DGH unul din liderii transportului rutier national de marfa.

Condițiile economice prezente si viitoare impun cresterea eficientei organizatiilor. O directie a acestei eficiente este optimizarea si reducerea costurilor de logistica si transport, astfel, echipa DGH a identificat un numar de 7 posibile metode in aceasta directie:

1. Reducerea tarifelor de transport

Una dintre cele mai des intalnite metode de reducere a costurilor de transport, mai mult sau mai puțin fundamentata, prin care transportatorului i se impune o reducere a tarifului.

  • Avantaje: rapiditatea aplicarii de catre client
  • Dezavantaje: posibilitatea pierderii unor furnizori cheie care nu se pot adapta unei astfel de solicitari

2. Folosirea de tehnologii de ultima generatie

Adoptarea unor solutii inovative de “transport usor” cu semiremorci care permit incarcare suplimentara cu pana la 3 tone. Semiremorcile Berger au o greutate proprie de 5 tone. Acestea permit incarcarea, legal, pana la 27 tone marfa, comparativ cu semiremorcile normale care pot incarca maxim 24 tone.

  • Avantaje: reducerea costurilor de transport cu pana la 12.5%, fiecare a 9-a cursa dispare prin incarcarea legala cu pana la 3 tone mai multa marfa
  • Dezavantaje: necesita customizarea comenzilor si modificari in fluxurile de comenzi

3. Proiecte Drop-Trailer

Alocarea, de catre transportatori, a unei flote exclusive unui client cu volume mari de transport. Ansamblurile (cap tractor + semiremorca) si semiremorcile alocate suplimentar sunt puse la dispoziția clientilor, eficientizand, astfel, atat procedurile, cat si timpii de asteptare pentru descarcare/ incarcare. Concret, se asigura un flux continuu al incarcarilor si descarcarilor.

  • Avantaje: eliminarea timpilor morti de la incarcare si, implicit, eficientizarea fluxurilor logistice
  • Dezavantaje: gasirea unui partener de transport care sa sustina un astfel de proiect, necesita spatiu de parcare a semiremorcilor suplimentare la punctul de lucru al clientului

4. Sinergizari intre fluxurile de aprovizionare ale clientului

Pentru a produce un produs finit, un client se aprovizioneaza cu materii prime. De obicei, transportul acestor materii prime nu intra in fluxul de transport al clientului. Integrarea acestui transport de materii prime in fluxul de transport al livrarii de produs finit, poate genera sinergii pe anumite rute de transport.

  • Avantaje: reducerea costurilor de transport prin oferirea de curse tur/retur
  • Dezavantaje: perioada de implementare indelungata, posibila opozitie din partea furnizorilor de materii prime

5. Planificare optimizata a rutelor de transport

Posibilitatea de a opta pentru realizarea de curse cu o singura descarcare, in detrimentul curselor cu mai multe descarcari care ar implica un cost mai mare per km.

  • Avantaje: reducerea costului de transport per unitatea transportata
  • Dezavantaje: spatiu suplimentar de depozitare la locatiile de descarcare, credit client ridicat pentru marfa livrata in plus, dinamica scazuta a stocurilor

6. Realizarea de parteneriate intre beneficiari de transport pentru realizarea unor curse tur-retur, prin sinergizarea unor rute comune realizate de acelasi furnizor de transport

  • Avantaje: reducerea proportionala a costului de transport pentru toti partenerii implicati
  • Dezavantaje: timp indelungat de implementare datorita unei posibile opozitii a partilor implicate

7. Proiecte personalizate

Realizarea de parteneriate intre client, furnizor de motorina si transportatori care au ca scop reducerea costurilor de motorina prin posibilitatea alimentarii camioanelor in statii de incinta montate in locatia clientului.

  • Avantaje: costuri reduse pentru partenerii implicați (controlul ridicat al tarifului de transport prin obtinerea unui cost mai mic al motorinei)
  • Dezavantaje: necesită autorizari, spatiu dedicat conform normelor de siguranta, conlucrarea partenerilor implicati pe platformele de lucru utilizate.

Pentru adaptarea la noua normalitate, a schimbarilor complexe si rapide, organizatiile sunt nevoite sa initieze schimbari si sa ia in considerare consecintele pe termen lung ale actiunilor lor. Criza mondiala actuala este o criza de neincredere propagata incepand de la nivel de individ pana la nivel de corporatii. Consideram ca inovatia, creativitatea, adaptabilitatea si increderea intre parteneri reprezinta raspunsul la multe dintre problemele pe care le intampinam in aceasta perioada.

Va incurajez sa solicitati mai multe detalii despre oricare dintre metodele de eficientizare a costurilor de transport prezentate mai sus, dar si pentru alte metode identificate de Dvs. pe care le putem implementa impreuna.

Cu respect,
Dragos Ghita
Director General | DGH Log & Sped
m: +40 752 151 325
e: dragos.ghita@dgh.ro